زخمه

زخمه

وب نوشت های یکی که دیر رسیدن عادتش است ...
زخمه

زخمه

وب نوشت های یکی که دیر رسیدن عادتش است ...

زمانی که تصور می کنید رئیس شما قصد استعفا دارد، چه اقدامی باید انجام دهید؟


اگر متوجه شده اید که رئیس شما قصد دارد شرکت را ترک کند، شما نباید یک گوشه بنشینید و تماشا کنید.
لین تیلور، متخصص محل کار، مدیر و نویسندۀ "زورگوهای محل کار خود را رام کنید" می گوید : "تصمیم رئیس شما مبنی بر استعفا، با توجه به شرایط می تواند تاثیر مثبت و یا منفی بر روی مسیر شغلی شما داشته باشد." "در حالی که با تمرکز به کارهای خود در شرکت ادامه می دهید، باید چند قدم در جهت دفاع از شغل خود بردارید."
اگر تصور می کنید رئیس شما می خواهداز شرکت برود، این اقدامات را انجام دهید.

آرامش خود را حفظ کنید

تیلور معتقد است که در این شرایط ترس و اضطراب اصلاً درست نیست. "چون رئیس شما می خواهد کارهایش را به شخص دیگری واگذار کند، دلیلی ندارد که شغل شما در خطر باشد. سعی کنید منطقی باشید و کاری را از روی احساسات انجام ندهید. هوشیار باشید و اطلاعات جمع کنید، و وقت بگذارید تا به مسائل فکر کنید.

چشم و گوش خود را باز کنید

این کار رئیس شما می تواند شروع تغییرات دیگری باشد. حواس خود را جمع کنید تا ببینید چه تغییرات دیگری می تواند در راه باشد، مثل استعفای دسته جمعی، تعطیلی شرکت، توقف تولید، کاهش بودجه و یا مسائل دیگر. 

تحقیق کنید

اگر شک دارید که زمان استعفای رئیس شما رسیده است یا نه، باید محتاطانه به سراغ تحقیقات بروید و قدم های مهم بردارید.
" به امنیت و چشم انداز شغلی خود فکر کنید. " تیلور می گوید : "ممکن شما یک فرصت استثنایی برای بر عهده گرفتن مسئولیت بیشتر داشته باشید. شاید مجبور باشید تصمیم سختی برای ترک شغل به خاطر فرصت های بیشتری که ممکن است پیش رویتان باشد بگیرید. شاید هم این حرکت وضعیت شغلی شما را تغییر ندهد. به هر حال شرایط هر طور باشد، باید آن ها را بررسی کنید تا به هدف های شغلی خود برسید.

سعی کنید رابطه صمیمی با رئیس خود داشته باشید

" اگر واکنش ها و رفتارهای جدید رئیس شما، تمرکز و انجام کار را برای شما سخت کرده است و شایعات شما را از تمرکز باز می دارد، بستگی به رابطۀ شما با او، می تواند سعی کنید محتاطانه به او نزدیک شوید و از او سوال کنید. فقط سعی کنید از مقصود خود چیزی فاش نکنید. توضیح دهید که شما وفادار خواهید ماند، و می خواهید تا می تواند به او کمک کنید. بیشتر از چیزی که باید سوال نکنید و حد و حدود را حفظ کنید. "

خود را نشان بدهید

کناره گرفتن رئیس شما میتواند تاثیرات گسترده ای با توجه به شرایط شما داشته باشد. شما احتمالاً رئیس جدیدی خواهید داشت، ممکن است ارتقا بگیرید، و یا حتی شغل خود را از دست دهید. " بهترین کار برای شما این است که متمرکز باقی بمانید و به خوبی به کار خود ادامه دهید، به اعضای تیم تان کمک کنید و در کل برای شرکت نتیجۀ خوبی داشته باشید."
اگر حجم کارتان افزایش پیدا می کند، همکاری کنید
متوجه باشید که ممکن است در زمان جابجایی، کار بیشتری به شما واگذار شود. رئیس شما ممکن است در حال مصاحبه های کاری باشد و رویکرد سهل انگارانه ای داشته باشد. " این می تواند برای شما خیلی خوب باشد، معنی آن مسئولیت بیشتر، چالش های بیشتر و در نتیجه پاداش بیشتر است. " 

پشت سر کسی صحبت نکنید

تیلور می گوید کناره گرفتن رئیس شما می تواند دلسرد کننده باشد. " تمایل طبیعی هر کسی این است که از هر منبعی که می تواند چیزی بفهمد. اما حواستان باشد که در عوض شایعه پخش نکنید. شرایط این چنینی، می تواند در عرض یک روز تغییر کند. "
هر شایعه ای که پخش کنید، می تواند به خودتان ضربه بزند و شغل خودتان را در خطر بیندازد. بهتر است که تحقیقات پنهانی خود را با پرسیدن سوال های کلی از کسانی که از آن ها شناخت دارید ادامه دهید، مثل وضعیت رشد شرکت و یا جهت گیری های سازمان.

حرفه ای باقی بمانید

مهم نیست در چه شرایطی باشید، حتی اگر رئیس شما سعی می کند متقاعدتان کند که این شرکت جای مناسبی نیست، قبول نکنید. در عوض، بی طرف باقی بمانید.
در ضمن، اگر از استعفای رئیس خود ناراحت هستید، سعی کنید در محل کار احساساتی نشوید.

فرصت طلب نباشید

سعی نکنید که برای رئیسِ رئیس تان خودشیرینی کنید، و یا از فرصت استفاده کنید و از مشکلات خود و درخواست هایتان مثل پارکینگ و دفترکار بهتر و ... صحبت کنید، مگر این که می خواهید خودتان هم به سرعت اخراج شوید.
در عوض بر روی کار خود تمرکز کنید تا بهترین بازدهی را داشته باشید. 

اگر متوجه شدید که حقیقت دارد، مثبت بمانید

اگر رئیس شما واقعاً قصد کناره گیری دارد، به یاد داشته باشید که این فرد یک شخص کلیدی در شبکۀ آشنایان شماست، و اگر شما خوش شانس باشید، می توانید دوستان همیشگی باشید.
" البته که شما هیچ وقت نمی خواهید پل های پشت سر خود را خراب کنید، اما مهم تر از این، رئیس شما فرد مهمی است که کار حرفه ای شما را به خاطر خواهد داشت. آن ها ممکن است جایی از شما برای کار استفاده کنند، و یا شغل رویایی شما را بهتان پیشنهاد کنند.

هیچ چیزی را شخصی نکنید و به خودتان نگیرید

اگر رئیس شما، شرکت را به خاطر جای دیگری ترک می کند، به احتمال قوی هیچ ربطی به شما ندارد، پس سعی کنید که با او همدلی کنید و به نیمۀ پر لیوان نگاه کنید. " هیچ چیزی را شخصی نکنید و سعی کنید پشت همدیگر را داشته باشید. "

سعی نکنید نشان دهید که شما هم می خواهید استعفا دهید

اجازه دهید رئیس شما اولین قدم را برای استخدام شما بردارد، درغیر این صورت شرکت خیال می کند که شما هم ناراضی هستید. " حتی اگر رئیس شما جوری به شما بفهماند که می خواهد شما را نیر همراه خود ببرد، محتاط باشید. به هر حال هر چه باشد، شغلی که در حال حاضر دارید بهتر از احتمال داشتن شغلی بهتر است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد