زخمه

زخمه

وب نوشت های یکی که دیر رسیدن عادتش است ...
زخمه

زخمه

وب نوشت های یکی که دیر رسیدن عادتش است ...

رفتار حرفه ای و تعهد اخلاقی ...

یکی از رفتارهای حرفه ای که تو چند سال گذشته سعی کردم رعایت کنم، وفاداری و حفظ اسرار در محل کاری است که مشغول به کار هستم.

تو این چند وقته که چند جا رفتم برای مصاحبه تنها دلیل جدائیم از شرکت رو عدم پرداخت به موقع حقوق و تعویق هشت ماهه آن میگم. (در حالی که دلایل دیگه ای نظیر تبعیض بین کارکنان و نبود فرصت پیشرفت شغلی و انگیزه نداشتن برای ادامه همکاری رو بیان نمیکنم)

دیروز مدیر شرکت بهم گفت اگر دلایل مالی برای جدائی نباشد بازم هم راضی هستی در همان محل کار قبلیت ادامه بدی؟

در جوابش گفتم: چون من تو این شرکت مشغول کارم و اخلاقا تعهد دارم که اسرار شرکت رو جایی بیان نکنم الان نمیتونم چیزی بگم اما تنها دلیل جدائی مساله مالی نیست.


بعضی از دوستانم وقتی این ماجرا رو شنیدن گفتن که نه باید پته شرکت قبلیتُ رو آب میریختی تا استخدامت کنن. ولی من معتقدم اگر تعصب جایی رو که الان مشغول کار هستم رو نداشته باشم طرف مقابلم با خودش فکر خواهد کرد که این آدم کلا هیچ تعهدی به محل کارش ندارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد